سنجش سطوح کيفيت خدمات کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربيتی دانشگاه علامه طباطبايی با استفاده از مدل لايب‏کوال

Hits: 1564
User rating: / 
PoorBest 

Review

Written by Super User

هدف اين پژوهش سنجش سطوح کيفيت خدمات کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربيتی دانشگاه علامه طباطبايی و شناسايی مؤلفه‏هايی از خدمت است که در اين کتابخانه نيازمند ارتقاء و بهبود هستند. در اين پژوهش از ليب‏کوآل تی ام (ويرايش نهايی) استفاده شده است. در اين ابزار کيفيت خدمات با ارزيابی شکاف موجود بين سطح حداقل انتظارات با سطح دريافت، و سطح حداکثر انتظارات با سطح دريافت مشخص مي‏شود، و بررسی معناداری تفاوت بين سطوح، نقاط ضعف و قوت کتابخانه را نشان مي‏دهد. پژوهش حاضر با استفاده از روش پيمايشی انجام شده است. روش نمونه‏گيری، تصادفی طبقه‏ای بوده است و از بين کاربران کتابخانه، 346 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده‏اند. ‏نتايج پژوهش نشان مي‏دهد که در مؤلفه «اثر خدمت»، کتابخانه توانسته است حداقل انتظارات کاربران را برآورده کند. در مؤلفه‏های «کنترل اطلاعات» و «کتابخانه به عنوان مکان»، کتابخانه نتوانسته حداقل انتظارات کاربران خود را برآورده کند. پس از آزمون فرضيه‏ها در تک‏تک مؤلفه‏های ليب‏کوآل، پژوهشگران دريافتند که در هر سه مؤلفه، بين سطح دريافت با سطح حداقل انتظارات، و بين سطح دريافت با سطح حداکثر انتظارات کاربران از کيفيت خدمات، تفاوت معناداری وجود دارد. همچنين مشخص شد که به نظر کاربران، مؤلفه کنترل اطلاعات نسبت به ساير مؤلفه‏ها از اهميت بيش‏تری برخوردار است.

متن کامل مقاله

اطلاعات کتابشناختی پایان نامه

Date insert: چهارشنبه, 06 شهریور 1392

Add comment


Security code
Refresh

تمامی حقوق مطالب محفوظ است

2013-2020©