بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی بر مبنای " استاندارد قابلیت های سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی " مص
نام نویسنده :اصغرنیا، فاطمه
مقطع تحصیلی :کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1388
چکیده:
هدف تحقیق بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی بر مبنای استاندارد قابلیت های سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی مصوب انجمن کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی ای .سی .ار .ال است. نتایج نشان داد سواد اطلاعاتی دانشجویان برای کل پرسشنامه و در هر یک از پنج استاندارد فرعی موجود رد پرسشنامه به ترتیب ۳ و ۱و ۲و ۴و ۵ است. وجود تفاوت معنادار بین سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای کل پرسشنامه و برای هریک از استانداردها نشان می دهد که مقطع تحصیلی بالاتر تاثیر مثبتی در افزایش قابلیت های سواد اطلاعاتی دارد. بین میزان سواداطلاعاتی در گروه سنی ۲۰ الی ۲۵ سال و ۳۰ سال به بالا با یکدیگر اختلاف معنی داری وجود دارد که نشان می دهد افزایش سن و کسب تجربیات در بهبود سواد اطلاعاتی نقش مستقیم دارد.