بررسی نگرش کارکنان کتابخانههای دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه نوآوریها و آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات
نام نویسنده :سجادیان، حسین
مقطع تحصیلی :کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1389
چکیده:
هدف اصلی این پژوهش بررسی نگرش کارکنان کتابخانههای دانشگاه علامهطباطبایی در زمینه نوآوری ها و آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات است. به منظور انجام این پژوهش از روش پیمایشی و طرح مقطعی استفاده شده است. جامعه مورد مطالعه، کلیه کارکنان حرفهای و نیمهحرفهای کتابخانههای دانشگاه علامهطباطبایی میباشند که تعداد آنها روی همرفته 51 نفر است. در این پژوهش از روش سرشماری استفاده شده است. ابزارهای بکار رفته عبارت از پرسشنامه و مصاحبه است. آمارههای آزمونی بکار رفته شده عبارتند از U و H که به ترتیب برای محاسبه آنها از آزمونهای مان ویتنی و کروسکال والیس استفاده شده است. یافتهها نشاندهنده نگرش مثبت کارکنان کتابخانههای دانشگاه علامهطباطبایی در زمینه نوآوریها و آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات است. ضمنا بین کارکنان کتابخانههای دانشگاه علامهطباطبایی از نظر نگرش در زمینه نوآوریها و آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات تفاوت معناداری وجود ندارد. ضمنا رؤسای کتابخانههای دانشگاه علامهطباطبایی نیز از نگرش مطلوبی در زمینه نوآوریها و آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات دارند. در مورد فرضیههای پژوهش لازم به ذکر است که کلیه فرضیههای مطروحه رد میشوند.